söndag 19 oktober 2014

när man ska bli ännu striktare

Vad händer med maten då? Jo jag klarar mig fint utan mina kolhydrater. Vikten däremot står ganska så stilla. Det går ju nedåt, men jag önskar att det kunde gå lite fortare. Därför har jag bestämt att testa att köra ännu striktare i två veckor. Det betyder i praktiken att jag egentligen bara kommer äta protein och fett... Känns som det kan bli en utmaning men det ska bli spännande att se om det händer något. Självklart blir det inget vin på helgerna heller då så tur att det inte är några inplanerade besök eller resor =)
Har förberett de två kommande lunchlådorna nu och det blir baconinlindad lax med typ bea eller aioli till.


4 kommentarer:

  1. Ser gott ut!
    Om du vill tillägga nått grönt till maten, bara för att det blir aptråkigt i längden att nästan nolla kolhydraterna, så lägg till lite färsk spenat! En näve spenat innehåller knappt 0.1kh (0.4kh/100g om jag inte har fel).

    SvaraRadera
    Svar
    1. det var ett bra tips. Maten blir verkligen inte så inspirerande när man äter strikt =)

      Radera
  2. Beror kanske på hur strikt du är, detta är ju nästan fakirdiet, om du bara äter protein och fett. Jag äter mkt grönsaker på min strikta lchf, men genom blomkål, broccoli, champinjoner etc. Man behöver dock inte så mkt per måltid för att det ska bli roligare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har blivit lite fakir nästan, känner att jag verkligen behövde en kickstart för motivationens skull och de första två dagarna har gått super =)

      Radera