tisdag 21 oktober 2014

bikram yoga

Min granne här i Oslo har öppnat en ny helt fantastiskt fin Bikram Yoga studio och jag har sedan september när hon slog upp portarna varit sugen på att testa. Idag kom dagen då jag äntligen fick tummen ur och testade! För er som inte vet så är Bikram yoga en typ av yoga som utförs i 40 graders värme så det var helt klart en utmaning! Först gick det helt fint och jag besvärades inte alls av värmen, men framåt slutet så blev jag yr och illamående så då fick jag sätta mig ner lite. Som tur var så var det fler nybörjare så jag var inte ensam om att göra så. De som hade testat några gånger sa att det blir bättre efter ett tag så jag ska ge en full recension om 10 dagar. Har nämligen köpt ett prova på medlemskap i 10 dagar för att se om det är något för mig.


Ni som är nyfikna på vad det är kan gå in på RawYogaOslo och läsa på lite

4 kommentarer:

  1. Shit vad spännande! Jag ahr bara provat vanlig Yoga, många år sen nu, och trodde jag skulel dö efter uppvärmningen hahah! Så mycket tuffare än vad man tror! Blir spännande!
    Hade ingen aning om att du bodde i Oslo förresten! :) Jag bor ju bara några mil utanför! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bor du också här? Eller typ här iaf=) Jag flyttade hit i juli förra året för sambon fick jobb. Har du bott här länge?

      Jag har också provat vanlig yoga förut och det har varit så sjukt tufft! Den här yogan känns ändå rätt "mjuk" eller hur jag nu ska förklara, men det blir sjukt jobbigt eftersom det är så varmt. Och jag måste nästan tillägga att jag är nog stelare än de flesta med ganska mycket rygg och nack problem, så nu i början är yoga inte helt lätt alls för mig. Men planen är ju att det ska bli bättre =) Men jag kan helt klart rekomendera att prova, för det är verkligen inte som nåt annat!

      Radera
    2. Vad kostar det? Kanske jag ska följa med nån gång? :)
      Ja jag har bott i Norge/Oslo sen 2007, köpte hus och flyttade ut på landet för 3.5 år sen!

      Radera
    3. Ja men ja vad kul! För en gång kostar det 190kr. Jag började med att köpa 10 dagar intro för 395. Det var helt klart värt att få prova ganska många gånger innan man bestämmer sig för att köpa kort, för de första gångerna var helt sjukt jobbiga med värmen. Nu har jag vant mig ganska bra till den. Gå in på rawyogaoslo.no om du vill läsa lite om det.
      Kom gärna med nån gång=)

      Radera