tisdag 7 oktober 2014

dag 16

Alltså jag har faktiskt klarat 16 dagar utan kolhydrater! Och det som är mest fascinerande är att det inte är något problem! Min mage är helt lugn och inte uppblåst alls, och jag känner mig piggare om dagarna helt utan blodsockerfall. Och jag är väldigt sälla hungrig! Och enda gången jag känner sug för att småäta var i söndags och det skyller jag på vinet jag drack i lördags.

I lördags bjöd vi på kräftskiva och då tillät jag mig själv nubbe och vin så lite fusk har det blivit, men det är bra mycket bättre än öl.
Jag gjorde en västerbottenpaj med pajdeg gjord på mandelmjöl, fiberhusk och sesamfrön så det blev till och med en lowcarb paj. Blev väldigt god, men man måste gilla mandel för att uppskatta den. Går all in på det här=)

Största anledningen jag gör det här är ju för att bryta mitt sockerberoende, men såklart vill jag ju även gå ner i vikt det jag gått upp. Jag kan inte påstå att jag fått det där viktraset som många säger att de får när de börjar på lchf, men några hekton neråt i veckan blir det allt. Får fortsätta ett tag och se vart jag hamnar =)

3 kommentarer:

  1. Viktraset var bara i början, men sedan stabiliserades det till just 3-5 hg i veckan, men det blev ju ganska snabbt kilon! Nu var det ju ett tag sedan, och man borde nog börja igen .....! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag hade ju inte ens ett viktras i början, men så länge det går nedåt, hur sakta det än går, så är det ju bra.

      Radera
  2. Jag har inte heller haft något viktras, men det går neråt. centimetrarna minskar, ihop med att jag är piggare och som du säger, väldigt sällan hungrig! Och på söndagarna så kan man ju småäta på oliver, fetaost och fläsksvålar :D

    SvaraRadera