söndag 26 oktober 2014

ett ministeg i taget

Jag blir så rastlös och vill att allt ska ske på en gång. Jag har ju ca 10 kg som jag vill gå ner och jag blir lixom lite sur när jag inte gått ner i alla fall 5 kg på en vecka. Det hade ju varit väldigt smidigt att nå sin målvikt på två veckor! Men jag vet ju att det inte funkar så. I alla fall inte om man ska gå ner i vikt på ett hälsosamt sätt.

Skillnaden den här gången är ju att jag inte känner för att ge upp och trycka i mig massor med godis och andra kolhydrater, utan jag mår så bra i kroppen just nu att det är värt att fortsätta. Jag har ju kört super strikt måndag-fredag den här veckan och blev rätt less på det, därför har jag varit lite mer liberal med maten under helgen och tillåtit mig lite mejeri, grönsaker och fröknäcken. Det har varit så sjukt gott och nu är jag taggad för ännu en strikt vecka.

Jag tror det har blivit -0,8kg den här veckan iaf och det måste jag ju egentligen vara mer än nöjd med. Om jag lyckas att vara relativt strikt i november och december så skulle det vara möjligt att gå ner ca 4,5kg till nyår. Det vore ju helt fantastiskt! December kan ju vara lite svårt för jag älskar ju glögg! Och lussekatter! Och pepparkakor! Hmm... Ja, jag får fundera på hur jag ska lösa det där...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar