onsdag 27 april 2016

sista kontrollen

Idag hade jag sista kontrollen hos min barnmorska. Blir det fler kontroller så är dom på sjukhuset och jag har redan en övertidskontroll inbokad ifall det skulle bli behov för det.


Allt såg i alla fall bra ut. Mitt järn är bra igen, jag har gått ner lite i vikt men magen växer som den ska. Fosterljuden är bra och det är mycket liv i magen. Något som förvånade mig är att hon tydligen är fixerad, vilket jag inte trodde var möjligt med tanke på att det voltas till tusen där inne. BM sa att om man har god plats i bäckenet så kan bebisen glida ur lite när man ligger ner, så jag gissar att det är det som händer när ryggen flyttar sig runt. Jag behöver i alla fall inte oroa mig för tvärläge eller sätesfödsel och det känns ju bra.

För övrigt så hade jag lite förvärkar natten till igår, men det kan man ju ha länge så det behöver ju inte betyda att nåt kommer ske de närmsta dagarna. Min foglossning har blivit sjukt mycket värre också så jag har stora problem att gå just nu. Det går från korsryggen, ner över rumpan och baksida lår. Vänster ljumske och blygdbenet är helt värdelöst just nu. Tyckte vänsterbenet var illa innan, men det kunde visst bli värre. Jag vaknar ca hundra gånger varje natt för att kissa eller bara för att vända på mig, men när jag väl sover så sover jag gott.

Låter väldigt gnälligt just nu, men så illa är det egentligen inte. I det stora hela mår jag bra och jag hoppas att jag ska kunna gå på vattengymnastiken imorgonbitti. Men det lär bli sista gången, är tungt att ta mig någon stans just nu, framför allt att ha en tid att passa på morgonen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar