fredag 1 april 2016

att vara på plats


Ja mycket har hänt sen sist! Till en början så hade jag en period där det inte alls var så himla fantastiskt att vara gravid... Jag har fått nån mildare variant av graviditetsdiabetes, eller försämrad glukostolerans, som min läkare så fint uttryckte det. Det har inneburit fler kontroller och ultraljud för att se till att lillan har det bra. Och det verkar det som att hon har, vi får se igen om en liten stund då vi ska på ännu ett ultraljud. Sen lyckades hon sparka sönder ett revben vilket har gjort för jävla ont och när vi då har sovit i en 120cm säng i typ 7 veckor (mer om det sen) så har inte nattsömnen varit den bästa... Så som sagt var det en period som jag faktiskt inte tyckte om att vara gravid alls!

Nu däremot är det mindre än fem veckor kvar till beräknad födsel och jag mår prima igen. Visst har jag ont i fogarna när jag går för mycket, men det är absolut överkomligt! Jag jobbar bara 20% nu och har gjort det sen 10 februari och bara på kontoret så kroppen får vila en hel del vilket är väldigt skönt!

Men tillbaka till rubriken! I januari vann vi budrundan på vår drömlägenhet! Den är så fantastiskt fin! Och nu i påsk gick flyttlasset. Det är fortfarande kaos här även fast vi redan bott här i 10 dagar, men vi är på plats och det kommer bli så bra! Så vi har egentligen levt i flyttkaos sen vi skrev på papperna för då började vi sälja av möbler för att kunna köpa nytt som passar till den här lägenheten. Sängen var bland det första som rykte, vilket innebar att vi har fått sova i en 120cm säng som vi haft stående i källaren... mindre bekvämt när man är höggravid...

Och magen den växer... första bilden är från 15 januari och den andra är från 30 mars (i förrgår).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar