fredag 15 april 2016

bara att vänta kvar


I tisdags gick jag ut i föräldrapermission! Jag gillar det norska ordet bättre än det svenska, för man har ju permission från jobbet för att ta hand om sitt barn, man är ju inte ledig. Här slutar man tre veckor innan beräknad födsel så det var ett litet wake up call när dagen faktiskt kom. Det är bara tre veckor kvar tills 3 maj! Hon kan förvisso komma både idag eller om fem veckor, men det är inte långt kvar nu. Jag har verkligen svårt att förstå att det faktiskt kommer vara en liten bebis här hos oss snart <3 Som vi längtar!

Men mina dagar startar typ så här. Jag drar mig i sängen läääänge och sen äter jag frukost. Jag hade nog kunnat sitta och äta hela dagarna nu, för det finns lixom ingen botten i mig. Oh det enda jag vill ha är kolhydrater vilket inte passar helt bra när man ska ha koll på sitt blodsocker. Men får försöka göra de bästa valen och tänka att kroppen laddar upp för nåt slags maraton som en förlossning ofta jämförs med =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar