onsdag 21 januari 2015

2014 - tredje kvartalet

I juli fick vi äntligen lite efterlängtad semester och vi började med att spendera 10 dagar i Barcelona. Jag fick äntligen kika på Gaudis arkitektur och skulpturer, dricka sangria, äta god mat, ligga på stranden och bara ta det lugnt. Barcelona var fint och jag åker gärna tillbaka dit, men jag tror att jag hade lite för höga förväntningar på den staden.





Efter Barcelona fick vi lunch i Stockholm hos pappa och Hélène innan jag åkte vidare till Linköping och Johan till Falun.


I Linköping tog jag det väldigt lugnt, men hann med mycket ändå. Mamma, Patrik och jag åkte en tur ut till Sand och badade, jag fick se framstegen med Jenny och Rickards hus och jag fick träffa fina vänner.





Mamma, jag och Patrik åkte en tur till Kumla för att hälsa på farmor. På vägen tillbaka stannade vi och tittade på kinaparken utanför Askersund, det var fint. Jag bjöd på tapaskväll med sangria en kväll också och så sprang jag en mil för andra gången i mitt liv =) Gick lite bättre den gången.




Augusti kom och det var dags att börja jobba igen... Jag firade 1 års jubileum på Tinkern och någonstans här började en av de värsta höstar i mitt liv om man ser till arbete. Sjukt många nya barn på inskolning och lite annat smått och gott gjorde att jag helt enkelt tappade orken till allt. Men trots en tung månad så gjorde jag lite av varje. Vi tog en tur till Sverige för att fylla skaffeiet, jag drack vin med Isabelle och Miriam innan Isabelle flyttade tillbaka till Stockholm och vi var ute och åt med jobbet.

Midnattsloppet gick i Stockholm men jag kunde tyvärr inte springa för min rygg var knas men jag följde med ändå. Vi hälsade på pappa och Hélène en natt och bodde hos en kompis till Johan den andra natten.

Och sist men inte minst så var jag och Hanne på Eldkvarn konsert. Jag skulle vilja säga att det var magiskt, men det var lite för tidigt på kvällen för att vi skulle tycka att Plura var fantastisk =)


I september var jag fortfarande i någon sorts jobbdimma men någonstans där så hade jag en vinkväll med en fin vän, var på metalfestival, röstade i Svenska valet, åkte på storsamling med jobbet och tog mig en tur till Mia i Göteborg och såg Ghost spela på Liseberg.






Nu är det bara sista kvartalet kvar, sen kan jag släppa 2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar