söndag 4 januari 2015

2014 - första kvartalet

Varje år när jag skaffar en ny kalender så blir det automatiskt att jag ser igenom den från året som gått och ser då allt som jag faktiskt har gjort. Jag fick lust att sammanfatta 2014, så här kommer del 1 av 4.

Jag vaknade upp någon gång på dagen den 1 januari med tidernas baksmälla och det satte kanske tonen för hela det här året. Missförstå mig inte, för visst har inte hela året varit skit, men det har varit en berg och dal bana.

I januari fyllde farmor 90 år, jag och Johan hade varit tillsammans i ett år och efter det året såg hela mitt liv annorlunda ut. Johan provade på sina nya längskidor och under tiden satt jag och Isabelle i en mysig stuga och drack varm choklad (och senare ett glas vin när herrarna kom och mötte upp oss). Men jag har tydligen inte tagit så många bilder så det blir bara en bild från en vacker januari promenad


I februari åkte jag ner till Göteborg för att spendera en dag på Hagabadet tillsammans med Jonna. Vi badade och bastade tills vi var helt skrynkliga och sen avslutade vi med en härlig buffé. Eller startade vi med maten? Jag kommer faktiskt inte ihåg, men gott var det (förutom de alltför stora musslorna).


Jag åkte längdskidor för första gången sen jag var liten när jag mot min vilja fick följa med barnen på jobbet på deras skidskola. Motvilligt fick jag erkänna att det faktiskt var riktigt kul!


På alla hjärtans dag flög vi till Stockholm för att fira en kompis till Johan på 30års dagen och därifrån åkte vi sen vidare till Linköping för att vara lite med min familj. På födelsedagen blev jag väckt av Johan med frukost på sängen. Även fast jag gjorde ganska mycket saker i februari så minns jag ändå månaden som i en dimma då lilla mormor gick bort.


Mars månad startade jag med ännu en tur till Linköping för att fira min födelsedag lite och för att träffa fina vänner. Jag gick på ölmässa och fick smaka både riktigt goda men också riktigt äckliga öl.


Jenny kom på besök eftersom hon visste att det skulle dröja länge innan hon hade möjlighet att komma igen,  hon och Rickard skulle börja sitt husbygge. Vi gick traditionsenligt till Günerløkka brygghus för att ta oss en provbricka. Det har blivit så att jag och Johan alltid går dit när vi har besök.



Den 26 mars bar det av till New York tillsammans med Johans familj. Det var verkligen en helt fantastisk resa och jag blev förälskad i staden på en gång!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar