lördag 10 januari 2015

2014 - andra kvartalet

I april sprang jag för första gången i mitt liv en mil. Eller pringa är kanske att överdriva... Jag joggade så långsamt att Johan nästan fick gå bakåt, men jag gav inte upp och jag klarade hela milen utan att stanna eller börja gå. Jag blev mäkta stolt över mig själv!


Sen blev det vår och påsk! Träden började slå ut, jag påskpyntade och vi åt påsklunch ute på taket.



Mamma skulle till vänner i Vollen och åkte hit en dag tidigare för att hänga med mig. Mammatid behövs alltid!

Maj minns jag som en riktig skitmånad, men när jag tittar tillbaka på bilder så hade den sina stunder ändå. Till exempel så var jag på ett besök hos Jonna i Göteborg igen. Vi drack några öl, tog instagrambilder på varandra och jag fick lära känna lilla Iris lite mer. Jag lägger inte ut bilder på andras barn utan att fråga, men sötare unge får man leta efter =)

Sen blev det 17 maj och vi var ute och tittade på spektaklet.

Jag hann med en resa till Italien med jobbet för att lära oss om deras förskolor och inspireras till att bli bättre. Lite vin hade vi såklart tid med också och en middag jag sent kommer glömma. Jag, Isabelle och Miriam var nästan först på en resturang och där satt vi hela kvällen tills de hade stängt stället och alla bord förutom vårt var bortplockade. Kvar satt vi tre på en tom gata i Italien, som i en film.


Juni kom och det blev Sveriges nationaldag. Jag firade genom att ta en långhelg hemma i Linköping. Fick lite kvalitetstid med familj och vänne och fick äntligen se se hur systerysters hus började växa fram.



Träden blev ännu grönare, jag joggade var och varannan dag och det var fotbolls-VM. En riktig sommarmånad!




Vi firade midsommarafton i Falun med midsommarlunch, kubb och spelkväll.



Juni avslutades med att Lena kom på besök från Mora och vi åkte upp till Tryvann och klätterparken. Så sjukt kul!!! Kommer absolut bli fler besök dit och då kommer jag föhoppningsvis vara lite starkare både fysiskt och psykiskt =)
Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar