onsdag 11 maj 2016

v42 (41+3)

Jag trodde jag var så väl förberedd på att gå över tiden att jag inte skulle ha så svårt för de här dagarna. Men det är så sjukt tråkigt att bara vänta nu! Jag vill ju helst att det ska komma igång naturligt, men händer ingenting innan söndag så blir det igångsättning då. Och mentalt är det ändå rätt skönt att ha att slutdatum för hur länge man går utan att det görs något.

Vi har varit på två övertidskontroller, en i fredags och en igår. Mina värden är bra och både CTG och ultraljud visar att hon mår bra där inne. Men det är lite deprimerande att kroppen inte visar några tecken till att sätta igång den här av sig självt.

Mamma, Jenny och lilla Moa kommer ju på besök i helgen också. Vi visste ju att risken fanns att det inte skulle vara nån bebis att gosa med än, men såklart vi hade hoppas på det. Det suraste vore ju om det satte igång så jag låg i förlossning alla de dagar de är här så man inte får ses alls. Antingen får hon komma ut nu så vi kan ses lite på sjukhuset i alla fall, eller så kan hon hålla sig inne tills på söndag :)

Det positiva just nu är att Oslo har bjudit på strålande sommarväder. I helgen blev det grillpremiär och parkhäng, och nu i veckan har jag kunnat njuta av solen på vår fina bakgård.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar