lördag 1 november 2014

Fuskat

Idag var jag på en bikram yoga masterclass. Det innebar att det var en två timmars klass, men det var pauser i klassen för demonstrationer av alla övningar. Jag lärde mig en viktig sak idag! Det finns en anledning till att man ska utöva bikram yoga på fastande mage! Jag åt ca 1 timme före klassen och jag saknade all energi och blev riktigt illamående. Det kommer jag inte göra igen alltså =)

Efter klassen var det en föreläsning om kost och bikram yoga. Till exempel om hur viktigt det är att få i sig tillräckligt med mineraler i kosten när man svettas ut så mycket. Jag tror att jag har börjat få några biverkningar av att jag inte får i mig tillräckligt med mineraler, till exempel har alla leder börjat knaka mycket mer igen och jag får lätt kramp i musklerna. Idag började musklerna i nacken krampa extremt mycket under en övning vilket var extremt obehagligt! Mina magnesium tabletter är slut så blir till att köpa nya. Och att äta mycket mörkgröna grönsaker och nötter.

Under den här föreläsningen bjöds det på smoothie och frukt. Jag blev så yfiken på att se hur jag reagerar på det så jag köpte mig en kokosvatten och smakade av det som bjöds. Det var så sjukt gott!!
Vet inte än om jag reagerar på det. Har inte märkt något med magen än, och det ska bli spännande att se om det triggar nåt mer sockersug.

Ha en fortsatt fin lördag!

2 kommentarer:

  1. Rekomenderar att köpa magnesium spray istället! Jag brukar spraya mina vader, då får du direkt behandling och du slipper stoppa i dig massa tabletter. Tycker det är ganska bra talesätt från den där reklamen för smärtstillande på tub "Varför behandla hela kroppen...". Det är inte bra att äta FÖR mkt magnesium, och om du inte är 100% säker på att du har magnesiumbrist så är det mkt bättre att ta sprayen. Den är oxå muskelavslappnande, och ska tas gärna morgon och kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket bra tips, det ska jag helt klart testa! Gillar inte att äta för mycket tabletter!

      Radera